3 Tips om te starten na de zomervakantie

3 Tips om te starten na de zomervakantie

Ben je terug van de zomervakantie,  en kan je geen begin maken met beter en anders te gaan eten?

Herken je dat, vakantie voorbij maar toch blijven snaaien als je uit je werk thuis komt? Een of meerdere wijntjes inschenken, toch dat stukje Franse kaas of worst of chips pakken voor het eten? ‘s Avonds na het eten bij de koffie niet het gewone Maria biscuitje nemen maar een vette koek of meer dan 1 blokje chocola? En rond 21.30 uur toch weer een stukje kaas en misschien ook weer een glas wijn of gewone frisdrank pakken?

Merk je dat je weken later na de zomervakantie nog steeds niet de geest hebt om hoppakee weer gezond en minder te gaan eten?

De tijd dringt je voorbij en voordat je het weet kan het 2019 zijn. Je vriendinnen om je heen, een aantal, zijn al weer begonnen en hebben de draad al weken terug opgepakt. Maar het lukt jou nog  steeds niet goed.

 3 Tips om te starten na de zomervakantie

1.   Bewustwording,
Neem even 5 minuten en denk na waarom je (weer) beter wilt eten. laat het geen wollig verhaal zijn maar probeer heel concreet te zijn over jouw waarom. Voorbeelden van concreet zijn:

  • ik wil beter gaan eten omdat ik wil afvallen.
  • Ik wil beter gaan eten omdat ik teveel suikers eet en ik wil mijn bloedsuikers verlagen.
  • Ik wil beter gaan eten omdat ik niet eens mijn schoenen op een normale manier kan aandoen omdat mijn buik in de weg zit.
  • Ik wil beter gaan eten om mij minder moe te voelen.
  • Ik wil beter gaan eten omdat ik in de zomer ben aangekomen. 

2.   Begin met een kleine stap om beter te gaan eten. Een kleine stap wat jou totaal geen moeite mag kosten. Bijvoorbeeld morgen start ik met het drinken van acht glazen water of vanaf morgen drink ik geen wijn meer maar neem ik een glas cola zero of een spa rood. Dit zijn hele simpele starters om mee te beginnen.

3.   Spreek met je beste vriend(in)/partner, waarvan je weet dat hij/zij ook beter wilt gaan eten, af om bijvoorbeeld morgen samen te starten. Dus zoek een ‘partner in crime’ ! 

Wanneer je deze 3 punten voor jezelf al hebt gedaan zal de motivatie dagelijks toenemen om (weer) beter, anders, gezonder en minder te eten. Zoek vrienden op waarvan je weet dat die gezond eten. Daardoor groeit ook weer jouw motivatie om door te zetten. Luister goed naar jezelf waarom je gezonder wilt eten en maak een start als je een reden hebt om beter te willen eten.

Je kunt ons ook bellen (035-6855796) of emailen info@dietplus.nl indien je toch wat hulp nodig hebt in deze.