Beginnen met Afslanken zonder goed (dieet)advies?
Dat wil je toch niet?
Ik ben altijd benieuwd hoe mensen starten met een afslankdieet. Het valt me op dat mensen zomaar beginnen met afvallen zonder er over na te denken dat dit toch eigenlijk niet zo eenvoudig is als het lijkt. Was het maar zo eenvoudig dan was ik out of a job:). Ik wil het daarom hebben over het vol goede moed beginnen met afslanken, weinig of niets afvallen en daarna stoppen  met het afslankavontuur. Dat laatste hoor ik helaas heel veel.

Hoe voorkom je dat je ook dit jaar weer te snel stopt met afslanken omdat je weinig of geen resultaat ziet?
Het is gewoon echt leuk om te beginnen met gezonder te eten en je lichaam slanker te zien worden. Maar voordat je naar de supermarkt gaan om alles in huis te halen zijn er nog wel een paar stappen. Deze stappen zullen je een hele hoop frustratie besparen.

Deze stappen zijn voor mij als diëtist normaal en zijn al ingesleten in mijn systeem. Misschien ken je ze al omdat ik jou al eerder heb begeleidt met het afslanken. Hoe begin je met afvallen, welk dieet is gezond en welk dieet ga je volgen, ik heb daar een hele duidelijke visie over. En dit jaar ga ik me daar weer heerlijk over uitspreken en je kunt meedoen!
Dus wil je meer weten wat deze stappen zijn en waarom ze zo belangrijk zijn, lees dan verder. Maak een goede start in dit decennium en onthoud: Ik geloof in jou!

Op de juiste manier starten met Afslanken
STAP 1. Op de juiste manier gaan afvallen? In den beginne draait alles om erkenning. Erkenning dat je misschien wel te zwaar bent? En of je wel zover bent om voor eens en voor altijd met de overtollige kilo’s af te rekenen? Dat is de eerste stap om af te slanken!

STAP 2. Mocht je zover zijn dan is er ook een tweede stap: in kaart brengen waar je nu staat, wat eet je nu, hoeveel calorieën krijg je binnen en hoeveel heb je echt nodig. Hoeveel mag je eigenlijk wegen voor jouw leeftijd en lengte? Mocht je hier inzicht bij nodig willen hebben dan berekenen we dat met alle liefde voor je. Met onze impedantiemeter meten we exact waar je nu staat met de kilo’s, vet, spieren en de voedingstoestand van je lijf. Tevens laten we je zien hoeveel je mag wegen, hoeveel vet je mag hebben in je lichaam.

STAP 3. na stap 2 heb je een volwaardig menu nodig. volwaardig zodat jij je goed voelt en kan functioneren in je werk of op school. Als je ons toelaat gaan wij als jouw DREAM team voor jou aan de slag. DREAM betekent: Diëtist (be)Rekent Elk Aantrekkelijk Menu. We rekenen uit en tonen je hoe een volwaardig menu eruit hoort te zien.

STAP 4. Voorkom Hongergevoel als je daar gevoelig voor bent! Hongergevoel voorkomen is cruciaal. Ken je zelf en weet hoe je het hongergevoel moet voorkomen. Eén van de belangrijkste stappen is dat je in de eerste week geen hongergevoel hebt en dat je je smaakpapillen tevreden houdt!

STAP 5. Er zullen een aantal producten zijn die je waarschijnlijk minder moet gaan eten of voorlopig helemaal niet meer kunt gebruiken. Zorg ervoor dat je voor die producten een vervanging hebt. Weet  dus welke producten je gaat vervangen zodat je je dieet langer volhoudt!

STAP 6. Wanneer je het idee hebt dat je echt werkelijk alles moet aanpassen in je eetpatroon omdat je zo fout eet, maak dan niet de fout om alles in één keer te willen aanpassen. Maak een lijstje wat fout is in je eetpatroon. Kies daarvan 1-3 dingen uit die je wilt aanpassen en voor jou gemakkelijk is om mee te beginnen. En there you go!

Succes!

Liefs Olivia 

Olivia Wong

p.s. wil je bij de hand worden genomen voor een exacte meting van je lichaam om een goede start te maken of wil je een keer met me babbelen hoe van start te gaan met afslanken. Stuur me gerust een e-mail naar oliviawong@dietplus.nl en ik bel je terug

Olivia en Raci

wkkgz-it2-2
biamed-wit
equilibre3-2